reklama

"Predstavte si to ticho..."

„Predstavte si to ticho, keby všetci ľudia hovorili iba to čo vedia.“ Požičal som si tento citát už ani neviem od koho. Uviazol mi v pamäti. Je tam, a často sa mi vracia. Porozprávam vám čo ma priviedlo k tomu, aby som tento citát oprášil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Poznáte ten typ ľudí, ja im dávam nálepku „Nič ma do toho nieje, ale...“ Žijem v malom mestečku, kde každý každého pozná. Všetci vedia „všetko“. Tu sa odohráva príbeh, ktorý dobre poznám bol som pri tom a všetko čo napíšem som videl, alebo počul. Žiadne sprostredkované informácie. Hlavný hrdina, hovorme mu Jano (nositeľom tohto mena sa ospravedlňujem, ak by ich to náhodou urazilo), sa sem prisťahoval z väčšieho mesta. Až dodnes si nevedel vynachváliť ako sa mu darí. Našiel si prácu, zapísal sa dobre, priniesol nový vietor do plachiet zamestnávateľa a posunul svoju prácu v pred. Až raz, sa Jano dozvedel, že všetko nieje tak, ako si myslel. Dozvedel sa o sebe, že je príliš sebavedomý, namyslený a že moc rozkazuje. Keď niekam vošiel všetko stíchlo, počet priateľov pri jeho stole sa zužoval. S prvými súkromnými problémami to prišlo. Dostal to na plno! Tí o ktorých si myslel, že ho podržia, ho potopili. Samozrejme, nie všetci chceli Janovi ublížiť. Našli sa však ľudia zo škatuľky „Nič ma do toho nieje, ale...“, ktorí naštrbili vzťahy medzi Janom a jeho priateľmi „úžasným“ spôsobom. Jednoducho a účinne, klebetami, polopravdami a výmyslami. Tu náš príbeh preruším. Nebaví ma ďalej popisovať praktiky, ktoré aj tak všetci dobre poznáme. Niektorí tak, že boli použité proti nim a ostatní tak, že ich proti niekomu použili. Tento článok nemal byť len o tom, čo sa Janovi prihodilo, mal byť hlavne o tom prečo sa to stalo.Určite vieme, že reči nevznikajú len tak. Musí sa niečo stať, aby sa to pretriasalo. Určite aj Jano spravil veľa chýb. Nerobil ich naschvál a so zámerom, aby niekomu ublížil. Myslel si, že to čo robí je to najlepšie pre jeho okolie a samozrejme aj pre seba.Čo vedie ľudí k tomu, aby hovorili viac, ako vedia? Aby si ubližovali? Nemajú dosť svojich problémov? Prečo si prídu „kopnúť“ do niekoho, kto je na dne?Jeden dôvod ma napadol. Nešťastie druhých nás zaujíma. Keď rozprávame o tragédiách tak nás ostatní chcú počúvať. Počúvajú nás viac, ako inokedy. Robí nám to dobre, sme jednoducho žiadaní. Zaujímame aj tých, ktorých pozornosť sme doteraz nevedeli upútať . Čím viac „vieme“, tým viac sme „in“. Nevadí, že všetko nieje tak ako to líčime ostatným. Veď sme toho až tak veľa nezmenili. Lenže na niečo zabúdame. Nič nieje zadarmo. A to ani v tomto prípade. Naša pozornosť je vykúpená nešťastím iných. Možno to nieje uspokojivá odpoveď na predošlé otázky. Ja to takto vnímam a myslím, že toto je dôvodom mnohých problémov, ktoré sa kopia a niekedy vyústia v tragédiu. Skúsim to zmeniť, aspoň vo svojom okolí. Budem viac počúvať ľudí, ktorí budú hovoriť o tom čo vedia, budem ich podporovať, ak sa im zadarí. Naopak neodmením pozornosťou tých, ktorí hovoria viac, ako vedia. Asi to nebude jednoduché, ale skúsim to. Začnem s Janom. Začne niekto so mnou?

Dušan Redaj

Dušan Redaj

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dnes, keď píšem tento text, vnímam sa ako človek, ktorý našiel svoju cestu. Prechádzam križovatkami, skúmam, experimentujem, učím sa, riskujem, padám a vstávam, robím všetko pre to, aby som absorboval čo najviac svetla a energie pre objasnenie toho čo sa vo mne skrýva. Naučil som sa, že ak počúvam, neskrývam sa za umelo vykonštruované fasády a ponechávam ostatným ich slobodu, dokážem svoje okolie vnímať oveľa intenzívnejšie ako kedysi. Keď s inými prežívam ich zmenu, vždy mi prídu na myseľ slová môjho životného guru: „...akoby sa mi otvorilo nebo a ja som tú zázračnosť iného sveta a možností uvidela a cítila sa tým svetom a svetlom neba obliata.“. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu