reklama

„Supermatka“ alebo „Záujem dieťaťa“

Televízia, dokáže z nevinných urobiť vinníkov, vyťahuje ľudí z väzení, manipuluje s masami dostane sa až pod kožu. Každý večer nás hypnotizujú milióny blikajúcich bodov, do mozgu vpisujú čo je správne a čo nie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

 Aby ste vedeli, prečo som dnes začal takto prečítajte si toto. Reportáž („Záujem dieťaťa“) o „supermatke“, ktorej mala štátna moc vziať deti, som videl práve v televízii. Všetko by bolo v poriadku a po odvysielaní, by som nemal rád „sociálku“ a ani sudcu, keby...

Keby som nebýval v meste, z ktorého „supermatka“ pochádza, keby som ju nepoznal, a keby som ju neriešil za drobné porušenie zákona.

§ 1

 Manžel tyran

  1. Ako sa hovorí jeden za 18 druhý bez dvoch za 20. Časté hádky a aj bitky sa opakovali s určitou pravidelnosťou a veru niekedy som nemal istotu kto je tyran a kto týraný.

  2. K objektivite mi chýbajú výpovede susedov, alebo policajtov, ktorí v tomto byte zasahovali.

§ 2

O deti sa starám

a. Asi tak, že kočík v ktorom spalo najmladšie dieťa použila ako „stabilizátor“. Mala „trošku“ vypité tak sa oň opierala. No a čo! (videl som na vlastné oči)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

b. Starší synovia dokázali „preinvestovať“ nemalé čiastky (cca 2000,- Sk v priebehu dvoch mesiacov) v miestnej internetovej kaviarni. V neskorých nočných či skorých ranných hodinách nebol problém stretnúť v uliciach mesta deti o ktoré sa „supermatka“ tak starala. V tej dobe boli v školopovinnom veku.

c. Cudzí muži u nej neprespávali, len tí ktorých poznala. Mladiství záškoláci a drobní zlodejíčkovia.

§ 3

Dlžoba za byt

a. „Dlžobu som chcela splácať“, tvrdí „supermatka“. Pri štyroch deťoch to nieje ľahké v tom úplne súhlasím.

b. Na byt nebolo, na alkohol a cigaretky sa peniaze našli. Dokonca mne osobne tvrdila, že si chce „privlastniť“ ešte jeden hladný krk, že na to má. Mal to byť chlapec ktorý, ako sme neskôr zistili, zháňal peniaze. Predal svojim rodičom prstene. O ďalších jeho aktivitách sme sa nedozvedeli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

c. Ak sa dali peniaze zohnať teraz, prečo sa potom nedali zohnať skôr? Vtedy bola dlžoba menšia.

§ 4

Milujúca matka

  1. Milujúca matka? Pôvodne som chcel o jej materských citoch verejne pochybovať, ale bolo by to neobjektívne.

  2. Neviem, ako si to mám vysvetliť. Nikdy som ich nevidel spolu v kine, na ihrisku, na prechádzke či na iných podujatiach, kam drvivá väčšina rodičov chodí so svojimi deťmi.

  3. Vždy som stretával deti samé, či v skupine s takými čo nerešpektujú žiadne pravidlá. Sami sa dopúšťali drobných prehreškov a to celkom aktuálne. Najstarší zo synov naposledy na jeseň minulého roku. Keď sa snažil zničiť informačnú tabuľu.

  4. Milá „supermatka“: „Nemusíte svoje deti biť, len treba s nimi byť!“

§ 5

Biele miesto

  1. Keď kurátorka doporučila deti do starostlivosti po rozvode matke a následne jej ich chcela odobrať, je skutočne biele miesto, či skôr čierne.

  2. Riešiť takto problém nie je asi to najlepšie. Možno sa o deti chcela dobre starať, a s najväčšou pravdepodobnosťou svoje deti aj miluje. Len nevie ako na to. Nebolo by lepším riešením, aby takéto „supermatky“ povinne absolvovali sedenia, kde by sa naučili to čo k výchove detí potrebujú? (na zamyslenie pre tvorcov zákona)

§ 6

Starí rodičia

  1. Do hry vstupujú babka a dedko. Nemôžem si pomôcť, ale mne to pripadá, že si na vnúčence spomenuli až keď im „investigatívny“ novinár povedal, že nejaké majú.

  2. To, že matka nezvládala výchovu je jasné, nech už je dôvod akýkoľvek. Že by „starkí“ nevideli nedostatky vo výchove skôr? Asi im to ani neprišlo.

§ 7

Alkohol

a. Všetci dobre vieme, že „supermatka“ mala „svoje“ dni a nebolo ich málo. Vedela však, ako sa má správať, na verejnosti. Keď bola „pod parou“ zákon rešpektovala, takže nebol dôvod na dychovú skúšku.

b. Pýtam sa, aký dôkaz o tom, že „supermatka“ pila mala „sociálka“ predložiť?

§ 8

Hra na city a záver

a. Tvorcovia relácie vedia, ako majú zahrať na city, aby pridali na „dôveryhodnosti“ reportáže. Veď keby nebola dôveryhodná, nebola by sledovaná a keby nebola sledovaná, nebola by zaplatená.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

b. Bezpochyby v tejto kauze nie je všetko v poriadku. Minimálne v tom, že sa mali vyčerpať možnosti na výchovu detí v domácom prostredí, či nápravu „supermatky“.

c. Môj dnešný príspevok mal však osvetliť aj druhú stránku kauzy. Tú ktorá by nebola tak prudko sledovaná. Chcel som poukázať na to, že nie všetko čo v televízii vidíme je objektívne.

d. A na záver odkaz pre tvorcov relácie: „Máte v rukách zbraň tak ju používajte na ochranu práv všetkých a nie na umelé zvyšovanie sledovanosti (ziskov).

Dušan Redaj

Dušan Redaj

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dnes, keď píšem tento text, vnímam sa ako človek, ktorý našiel svoju cestu. Prechádzam križovatkami, skúmam, experimentujem, učím sa, riskujem, padám a vstávam, robím všetko pre to, aby som absorboval čo najviac svetla a energie pre objasnenie toho čo sa vo mne skrýva. Naučil som sa, že ak počúvam, neskrývam sa za umelo vykonštruované fasády a ponechávam ostatným ich slobodu, dokážem svoje okolie vnímať oveľa intenzívnejšie ako kedysi. Keď s inými prežívam ich zmenu, vždy mi prídu na myseľ slová môjho životného guru: „...akoby sa mi otvorilo nebo a ja som tú zázračnosť iného sveta a možností uvidela a cítila sa tým svetom a svetlom neba obliata.“. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu